Makan di Juz Waffle, Batu Pahat.

Hari ini aku dan Muhsinah sama-sama ke Bandar Batu Pahat, bertemu rakan kami Haziqah untuk mengambil “nametag” baruku yang ditempah Ziqa kat kedai berhampiran rumah dia. Ini semua sebab aku dah terhilangkan tanda nama masa hari terakhir semester yang lepas. Jadi  disebabkan nak pergi latihan mengajar dalam tempoh masa 2 hari ja lagi, terpaksalah dibuat jugaktanda nama baru dengan kadar segera.
Sementara menunggu Haziqah sampai, aku dan Inah ke sebuah restoran yang terletak di dalam Square One Mall. Restoran tersebut diberi nama Juz Waffle. Restoran Juz Waffle ni betul-betul terletak di hadapan kiosk Papa Roti kat dalam Square One Mall Batu Pahat tu. Antara menu utamanya mestilah waffle kan sebab namanya pon “Juz Waffle” hehe. Tapi anda jangan risau, waffle yang disediakan sangatlah menarik dan nampak pon dah menyelerakan. Cuba korang bayangkan menikmati waffle sambil dalam dia ada ice cream perasa macam-macam. Perghh memang terbaik! Selain 
Kat Juz Waffle ni jugak disediakan makanan lain macam Sweet Sour Chicken with Rice, Baked Spagetti with Meatball, Aglio Olio Seafood Cheese, Cantonese Kuehteaw, Mee and Fish Noodle, dan lain-lain lagi lah (tak sempat nak hafal semua). Dan yang pasti rasa dia tu sangatlah sedap dan harga pon sangat berpatutan. Inah ambil Sweet Sour Chicken With Rice, dan dia dapat set yang ada lemon ice tea, sup sayur dan jugak ice cream sebagai appetizer. Harga untuk set ni cuma RM10.90. Memang berbaloi kan.
Aku pulak order set Baked Spagetti with Meatball yang disediakan dengan air “lemon ice tea”, sup sayur dan juga sepiring aiskrim coklat berselit daun pudina. Memang sesuai dinikmati waktu panas-panas .Harga untuk set ini pula RM14.90. Kami saling bertukar menu untuk masing-masing rasa set makanan yang dipesan. Ayam masam manis yang Inah pesan memang sangat sedap bagi tekak aku. Baked Spagetti aku pun tak kurang hebat jugak rasanya, cuma agak kurang masin pada pandangan lidah dan tekak aku yang kuat maasin. Tapi dah sesuai sangat untuk orang yang menitik beratkan penjagaan kesihatan dan yang ada darah tinggi. Hehehe. 

Set makanan yang dipesan kami berdua.



Aiskrim coklat berserta helaian pudina.

Jadi pada teman-teman yang yang berkunjung ke Batu Pahat tapi tak tahu nak makan kat mana, anda bolehlah singgah di Juz Waffle yang terletak di dalam Square One ni dan nikmati menu yang disajikan kat sini dengan gembira okey. Sekian perkongsian free tanpa berbayar hari ini ;).

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KAEDAH PENGAJARAN LAWATAN

Kerabu Tauge Pucuk Midin